Filmtips: Prison Break

FEM AV FEM MILKSHAKES!!!
Prison Break är en serie på 4 säsonger där de sammanlagt 73 avsnitten är cirka 42min långa. 
Serien kretsade kring Lincoln Burrows (Dominic Purcell), som dömts till döden för ett mord han inte begått. Hans bror Michael Scofield (Wentworth Miller) begår därför ett brott för att inifrån fängelset sätta igång sin detaljerade plan för att få ut dem båda ur fängelset innan hans bror Lincoln dödsstraffet uträttas. Michael lyckas blanda in sig i problem med några av fängelsets farligaste männ och riskera sitt och andras liv för att uppnå sitt mål. För att inte avslöja för mycket av resterande säsonger lyckas de dras in i något större än de kunnat föreställa sig. Men med namnet på serien kan jag nog säga att de lyckas rymma, även om de inte innebör ett lyckligt slut. Med pris på sina huvuden flyr dem ständigt från faror och människor.
Serien är den bästa jag någonsin sätt, vilket både jag och Tilde kan intyga. Har aldrig läst mer en positivt av alla de som sätt hela serien eller precis dragits in i det beroendet man får efter några avsnitt. För beroende blir man, jag tänkte knappt på andra medan jag drägglande såg avsnitt på avsnitt. 
För de som har sätt serien kan jag skriva mina personliga favoritkaraktärer:
Michael Scofield, helt klart Theodore "T-Bag" Bagwell, Lincoln Burrows, Fernando Sucre, Sara Tancredi, Gretchen Morgan, Brad Bellick, John Abruzzi, Lincoln Burrows JR, Alexander Mahone och John Abruzzi. 
David Apolski, tjockisen som försökte fly från fängelset, Benjamin Franklin för sitt coola namn och grymmaste Charles Patoshik är även favoriter som helt klart är sjukt amazing. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0